STRATEGI OG KOMMUNIKATION

Vi har stor erfaring med udvikling af et stærkt corporate image. Det opnås kun, hvis vi skaber sammenhæng mellem strategi og kommunikation.

I dag er virksomheder afhængige af ”third party endorsements”, og det betyder, at det er kunderne, der bestemmer, om de vil tro på en virksomhed. Derfor er sammenhængen, mellem det virksomheden siger og gør, blevet meget central.

Et stærkt corporate image opnås ved, at du forstår betydningen af virksomhedens værdier og historiefortælling. Du skal forstå baggrunden for din virksomheds eksistens for herigennem at styrke virksomhedens DNA. Herefter tilrettelægges den strategiske kommunikation i forhold til målgrupper.

Ability House har udviklet værktøjer, der sikrer, at virksomhedens værdier er gennemgående i både den interne og eksterne kommunikation. Det giver din virksomhed et stærkt fundament og et sundt DNA.

Hvordan gør vi det?

Den strategiske kommunikation opbygges på baggrund af forskellige kommunikationsværktøjer, som vi kender i forvejen, og processen består af følgende trin:

  1. Analyse af virksomhedens DNA
  2. Strategisk planlægning af kommunikationsværktøjer til både den interne og eksterne kommunikation i form af:
    • sociale medier
    • presse
    • reklametiltag
    • interne publikationer
    • krisestyring
    • investorrelationer
    • grafisk udtryk
    • ”tone of voice”.
  3. Evalueringsværktøjer
  4. Opfølgning.

I samarbejde med Ability House opnår virksomheden en skarp og præcis kommunikation målrettet de rigtige målgrupper. Virksomhedens corporate image kommer til at stå klart og tydeligt, så modtagere forstår virksomhedens budskaber, mission og vision.